Zwangerschapsyoga

  • alles wat je wilt weten voor een natuurlijke bevalling

  • oefeningen gebaseerd op Hatha yoga

  • bewust leren ontspannen

  • heldere aandacht voor innerlijke processen

  • contact maken met je ongeboren kind

  • partneroefeningen

  • informatie en feedback uit de praktijk
     

Opzet van de lessen

In de lessen zwangerschapsyoga leer je alles wat je nodig hebt om op een natuurlijke manier te bevallen. De oefeningen zijn gebaseerd op Hatha yoga en zorgen voor het versoepelen en verstevigen van verschillende spiergroepen en gewrichten, en op een goede houding en balans. De ademhalings- en ontspanningsoefeningen helpen je om je bevalling zo soepel mogelijk te laten verlopen. Je kunt beginnen vanaf de 12de week van je zwangerschap. 

 

Partners

Partners zijn altijd welkom om mee te doen met de zwangerschapsyoga. Omdat dit niet voor iedere partner wekelijks te realiseren is, organiseren wij regelmatig partneravonden.

 

Terugkomochtend na de bevalling

Nadat je bevallen bent is er een terugkomochtend om elkaar weer te zien, de baby's te bewonderen en ervaringen te delen. Je krijgt dan ook een uitnodiging voor de herstelyoga, de babymassage en de cursus yoga met je baby.

Herstelyoga

In de negen maanden van je zwangerschap en tijdens de bevalling gebeurt er het nodige met je lichaam. Om klachten te voorkomen is het van groot belang dat je je lichaam voldoende 'hersteltijd' geeft. Voordat je weer volop gaat sporten raden we aan om een aantal lessen herstelyoga te volgen, zodat je je bekkenbodem, buik- en rugspieren op een verantwoordelijke manier leert belasten. Deze lessen worden op muziek gegeven.!